Vlastníte úspešný e-shop? V tom prípade určite viete, že kvalitný tovar a vhodné balenie nie je to jediné, na čo pri odosielaní tovaru treba dbať. Mnohé o vašom obchode zákazníkom prezradí aj kuriérska služba, ktorú ste si na to vybrali.
Neoddeliteľnou súčasťou mnohých druhov podnikania je preprava a doručovanie tovaru zákazníkom prostredníctvom kuriérskej služby. Využiť služby kuriéra je výhodné vďaka pohodlnej kontrole nad zásielkou, úspore nákladov i času. Keďže sa kuriér stáva súčasťou vášho podnikania a zároveň významne vstupuje do komunikácie s vašimi klientmi, istým spôsobom môže ohroziť váš biznis či imidž príjemnej firmy. Dôkladný výber je preto na mieste.
Koľko spôsobov prepravy?
Niektoré e-shopy ponúkajú jeden spôsob prepravy, iné zase obrovské množstvo. Vhodné je ponúkať zákazníkom najviac tri spôsoby prepravy – pošta, kuriér i osobný odber tovaru. Klasický zákazník si môže vybrať a vy dostanete od kuriérskych spoločností výrazne lepšie podmienky.
Definujte svoje zásielky
Ešte predtým, ako začnete hľadať kuriérske firmy, by ste sa mali zamyslieť a presne definovať isté veci, ktoré budú pre doručovanie vašich zásielok zákazníkom podstatné. Určite sa na tieto detaily bude pýtať aj kuriér. O aké zásielky pôjde, aké majú špecifiká. Pôjde o rozbitný, nadmerný, krehký či ťažký náklad? Zásielky budete smerovať medzinárodne, regionálne či len lokálne? Aký je vyžadovaný maximálny čas doručenia. A podobne.
Cena prepravy
Výška sumy, ktorú zaplatíte za prepravu kuriérom, sa nedá určiť paušálne. Zvyčajne sa však výška ceny u všetkých prepravcov počíta na základe objemu zásielok, ich váhy, rozmerov alebo iných dodatkových služieb. Hoci je kvalita služieb dôležitejšia ako cena, určitá rovnováha by tam mala byť. Vyžiadajte si pri výbere cenové ponuky priamo na mieru.
Kvalita i dostupnosť
Zistite si pri výbere, aká je bezpečnosť kuriérskych služieb a úroveň spoľahlivosti, ktorá sa spája s danou spoločnosťou. Kvalitu odráža nielen úroveň zamestnancov, ako je manažér či kuriér. Podstatné sú aj referencie od klientov, s ktorými spolupracuje daná kuriérska firma.
Predovšetkým pri menších doručovacích spoločnostiach si zistite, či náhodou nepôsobia len lokálne. Mnohé dokonca vyriaďujú objednávky v istých regiónoch len s obmedzeniami. Tieto náležitosti je nutné dohodnúť vopred.
Text:PR