Veľa firiem využíva e-maily iba na potvrdzovanie objednávok, prípadne na spätné ohodnotenie nákupu. Jednoducho tie e-maily, ktoré sú na fungovanie nevyhnutné. E-maily sú ale skvelým nástrojom pre marketing značky. Informujete zákazníkov o novinkách aj stálych produktoch. Do newslettra sa prihlásia len tí, ktorí majú o tieto informácie záujem. Ako využiť e-mail marketing vo svoj prospech?
Čo by ste mali o e-mail marketingu vedieť?
E-mail marketing je nevyhnutnou súčasťou hlavne veľkých značiek, no aj menšie a lokálne podniky dokážu z toho vyťažiť. Dôležité je, aby ste nešli len na kvantitu ľudí a počet e-mailov na zozname, ale skôr na kvalitu. Ak vás budú sledovať tí ľudia, ktorí majú záujem, tak to bude mať vtedy pozitívny efekt. Čo všetko je dôležité pri e-mail marketingu?
- Technické nastavenie – e-mail marketing patrí k tým technickejším záležitostiam, preto treba všetko dobre nastaviť. Je široká škála komerčných riešení, ktoré pomáhajú overiť správne technické nastavenie.
- Metriky – na pravidelnej báze by ste mali sledovať kľúčové metriky, ktoré zhodnotia vašu efektivitu – CTR, bounce rate a pod.
- Obrázky – pomer obrázkov a textu v e-mail marketingu je 40:60. Obrázky by mali byť dostatočne pútavé, kvalitné a zákazník by sa mal vedieť prekliknúť na konkrétny produkt.
- Pridaná hodnota – zákazníci budú odoberať newsletter len v takom prípade, keď im dáte niečo navyše. Až 75% všetkého obsahu by malo byť s pridanou hodnotou a zvyšok môže byť komerčného charakteru.
- Špecifický dizajn – odlíšte sa dizajnom svojich e-mailov a vytvorte si vlastnú šablónu. Iba tak bude váš sledovateľ vždy vedieť, že ide o e-mail od vašej značky.
A ako je to s cenou e-mail marketingu? Určite musíte zaplatiť človeka, ktorý sa tomu bude venovať. Ďalšou položkou je program, kde e-maily vytvoríte a automaticky ich bude odosielať. Niektoré z týchto programov sú v základe zadarmo, no ak chcete funkcie navyše alebo rozšíriť množstvo kontaktov, už si budete musieť pravidelne mesačne zaplatiť.